Τέχνη μόνο για εμβολιασμένους στο Ισραήλ: Η νέα θλιβερή πραγματικότητα

Σχεδόν έναν χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, το Ισραήλ είχε μια «αποκλειστικότητα», καθώς πραγματοποιήθηκε η πρώτη συναυλία «μόνο για εμβολιασμένους».

Μια θετική σε πρώτη φάση εξέλιξη, αλλά με πολλές αρνητικές προεκτάσεις, καθώς δημιουργούνται πολλαπλά ερωτήματα για την κουλτούρα διαχωρισμού η οποία επιβάλλεται στις κοινωνίες την εποχή της πανδημίας και τις διακρίσεις που θα προκύψουν εις βάρος εκείνων που δεν εμβολιάστηκαν.

Στο Τελ Αβίβ πραγματοποιήθηκε η πρώτη υπαίθρια συναυλία μετά από πολύ καιρό, με τους θεατές να υποχρεούνται να παρουσιάσουν το «πράσινο διαβατήριο», όπως αποκαλεί η κυβέρνηση του Ισραήλ το πιστοποιητικό εμβολιασμού που προωθεί.

Τα «διαβατήρια» έχουν διάρκεια έξι μηνών από τη στιγμή του πλήρους εμβολιασμού, ωστόσο ήδη ακούγονται πολλές φωνές διαμαρτυρίας, καθώς η κυβέρνηση Νετανιάχου επιχειρεί να επεκτείνει τη χρήση τους και σε χώρους εργασίας αναγκάζοντας, εμμέσως, τους πολίτες να λάβουν το εμβόλιο.

Αυτή ήταν και η πρώτη εμφάνιση εδώ και καιρό για την τραγουδίστρια Νουρίτ Γκαλρόν η οποία δήλωσε σχετικά: Μετά από ένα χρόνο παραμονής στο σπίτι σε ένα απομονωμένο περιβάλλον, είναι υπέροχο να βγαίνεις και να βιώνεις δημόσιες εκδηλώσεις και δραστηριότητες.

Την 23/2 ημέρα Τρίτη, ήταν η σειρά του θεάτρου Καν της Ιερουσαλήμ να γίνει ο πρώτος χώρος, μάλλον παγκοσμίως, που φιλοξενεί θεατρική παράσταση όπου συντελεστές, προσωπικό και θεατές ήταν όλοι εμβολιασμένοι. 

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Ούντι Μπεν Μοσέ έδειχνε ιδιαίτερα αγχωμένος λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία για την πρεμιέρα του έργου του Νόελ Κάουαρντ “Blithe Spirit”. 

Μεγαλύτερος φόβος του δεν ήταν ο ίδιος ο Covid, αλλά το πώς η πανδημία θα μπορούσε να επηρεάσει την ατμόσφαιρα του θεάτρου. Στο έργο το «παρών» έδωσαν 150 θεατές (230 είναι συνολικά οι θέσεις) . 

Κοινοποίησε:

Σχετικές δημοσιεύσεις