Μητσοτάκης: Οραματιζόμαστε το νέο σχολείο – Κανένας δεν θα απολυθεί

Τους άξονες της πολιτικής για αναβάθμιση σχολείων και εκπαιδευτικών παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση μαζί με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για την παιδεία περιλαμβάνει νομοσχέδιο το οποίο αφορά στην αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών και στην αυτονομία σχολείων. Η παρουσίαση του αναβαθμισμένου σχολείου έγινε στο «Στρογγυλό σχολείο» Αγίου Δημητρίου Αττικής.

Από το Σεπτέμβριο εντάσσονται στα δημοτικά η Αγγλική Γλώσσα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η οδική αγωγή, η σεξουαλική αγωγή κ.α. Επίσης θα δοθούν 150 εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια διαδραστικών πινάκων στα σχολεία. Από τη νέα χρονιά τα παιδιά θα πηγαίνουν στα νηπιαγωγεία από 4 ετών.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Η υπουργός κ. Κεραμέως, ανακοίνωσε ότι ο σχεδιασμός για την αξιολόγηση προβλέπει ότι αυτή θα γίνεται σε 3 στάδια, εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά τετραετία και το τρίτο ανά διετία. Συγκεκριμένα:

  1. Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη
  2. Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον διευθυντή επίσης ανά τετραετία.
  3. Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία.

Το νομοσχέδιο θα κινηθεί κυρίως στους εξής άξονες:

  • Στο πλαίσιο της Αυτονομίας της σχολικής μονάδας, θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο στα σχολεία και θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή νέων βιβλίων
  • Ταυτόχρονα δημιουργείται ο νέος θεσμός του Μέντορα εκπαιδευτικού για την ένταξη των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Ο ρόλος τους θα είναι η καθοδήγηση  των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών, ενώ προβλέπεται και θέση Ενδοσχολικού συντονιστή.
  • Επίσης, η θητεία διευθυντών και στελεχών αυξάνεται στα 4 έτη από 3 σήμερα ενώ καταργείται το όριο των 2 θητειών στο ίδιο σχολείο. Δημιουργούνται 800 θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης, ενώ σε κάθε διεύθυνση θα υπάρχει και Επόπτης Εκπαίδευσης.

.

Κοινοποίησε:

Σχετικές δημοσιεύσεις