Όταν η Θεσμική Σοβαρότητα «Απουσιάζει»: Η δήλωση του προέδρου της ΔΕΥΑΚ και η πραγματικότητα που ζητά αποδείξεις

Στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο Καστοριάς, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, κ. Πέτρος Τόσκος, εμφανίστηκε ιδιαίτερα πρόθυμος να σχολιάσει τη λειτουργία των Δημοτικών Συμβουλίων της προ-προηγούμενης δημοτικής αρχής. Με χαρακτηριστική άνεση, υποστήριξε ότι «δεν μπορούσαν να γίνουν συμβούλια», ότι «μαζεύονταν πέντε με επτά άτομα» και ότι «μετά παρακαλούσαν και υπέγραφαν στο τέλος για να γίνει απαρτία».

Εντυπωσιακές δηλώσεις — αν πράγματι ίσχυαν. Πρόκειται για δηλώσεις σοβαρές. Και γι’ αυτό ακριβώς αξίζουν μια σοβαρή αντιμετώπιση.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO:

Αντί για καταγγελίες, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά

Αφού ο κ. Τόσκος επιθυμεί να ανοίξουμε συζήτηση περί απαρτίας και παρουσιών, τότε είναι εύλογο να του ζητηθούν τρεις απλές, αλλά απολύτως θεσμικές διευκρινίσεις:

  1. Σε πόσα Δημοτικά Συμβούλια της προηγούμενης περιόδου ήταν ο ίδιος παρών;
    Διότι είναι ευρύτερα γνωστό ότι η δική του παρουσία ήταν συχνά… διακριτική έως αόρατη.
  2. Με ποια ιδιότητα κρίνει τη λειτουργία οργάνων στα οποία ο ίδιος δεν συμμετείχε συστηματικά; Επομένως, η εικόνα που περιέγραψε, ότι δήθεν «δεν υπήρχε απαρτία», θα μπορούσε κάλλιστα να οφείλεται και στη δική του καρέκλα… που έλειπε ο ίδιος από τη θέση της.
  3. Αμφισβητεί ευθέως την αξιοπιστία των τότε προέδρων (από τους πλέον αξιόπιστους πρώην δημάρχους Καλλικράτειων δήμων του νομού) μέχρι σημείου αυτεπάγγελτης εισαγγελικής παρέμβασης και έρευνας για πλαστογράφηση δημοσίων εγγράφων.

Η ειρωνεία είναι εμφανής: Δεν γίνεται να εμφανίζεται κανείς μετά από χρόνια απουσιών και να εγκαλεί όσους όντως συμμετείχαν.

Θεσμική υποχρέωση: να δοθούν στοιχεία ή να γίνει ανάκληση.

Επειδή οι δηλώσεις του κ. Πέτρου Τόσκου άγγιξαν την αξιοπιστία θεσμών και προσώπων , οφείλει —ως καταγγέλλων— να πράξει το αυτονόητο σύντομα:

  • Να παρουσιάσει τα επίσημα πρακτικά των συνεδριάσεων στις οποίες αναφέρεται και εάν ο ίδιος αδυνατεί οφείλει η υπηρεσία, η νυν πρόεδρος ή ο ίδιος ο δήμαρχος να ενημερώσουν τους πολίτες.
  • Να δημοσιοποιήσει τις γραπτές καταγγελίες που ο ίδιος –ή οποιοσδήποτε άλλος– κατέθεσε εκείνη την περίοδο.
  • Να παραθέσει καταλόγους παρόντων και απόντων, με ημερομηνία και αριθμό συνεδρίασης.
  • Να τεκμηριώσει με συγκεκριμένα έγγραφα τι εννοεί όταν μιλά για «υπογραφές στο τέλος…».
  • και φυσικά να γνωστοποιήσει, τον αριθμό των συνεδριάσεων στις οποίες ο ίδιος ήταν παρών ή ΑΠΩΝ.

Χωρίς αυτά, οι δηλώσεις του δεν έχουν τη βαρύτητα θεσμικής ενημέρωσης αλλά την ελαφρότητα πολιτικής εντύπωσης με ότι αυτό συνεπάγεται για την θιγμένη αξιοπιστία θεσμών και προσώπων.

Αντιλαμβανόμαστε ότι η πολιτική ρητορική συχνά παρασύρεται από την ανάγκη δημιουργίας εντυπώσεων. Ωστόσο, όταν εκστομίζονται ισχυρισμοί περί παρατυπιών στη λειτουργία ενός κορυφαίου θεσμικού οργάνου, όπως το Δημοτικό Συμβούλιο, τότε οφείλουν να συνοδεύονται από στοιχεία: Διότι η διαφάνεια δεν λειτουργεί αλά καρτ. Και η αλήθεια, όσο κι αν επιχειρούν ορισμένοι να την διαμορφώσουν στα μέτρα τους, έχει την κακή συνήθεια να επιστρέφει.

Κοινοποίησε:

Σχετικές δημοσιεύσεις