Ελληνικός καφές: Η πανδημία έφερε το τέλος της παντοκρατορίας του

Ο ελληνικός καφές ήταν και παραμένει ο βασιλιάς του καφέ σε ότι αφορά την κατανάλωση στο σπίτι.

Ο θρόνος του όμως τρίζει καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε την Παρασκευή στην δημοσιότητα, κατά την διάρκεια του Coffee Business Forum, η Αλίκη Παπαδάκη, στέλεχος της NielsenIQ, τα ποσοστά του έπεσαν για πρώτη φορά κάτω από το ψυχολογικό φράγμα του 50% σε ότι αφορά τις πωλήσεις μέσω του λιανεμπορίου.

Συγκεκριμένα από ποσοστό σε όγκο της τάξης του 51,4% στην συνολική αγορά του καφέ το 2019, πέρυσι, στην χρονιά της πανδημίας, το μερίδιο του έπεσε στο 49,3% ενώ φέτος έως και τον Απρίλιο η πτώση επιταχύνθηκε καθώς το ποσοστό περιορίζεται στο 47,2%.

Πτωτική τάση και για τον στιγμιαίο οποίος μέχρι και πριν από λίγα χρόνια μαζί με τον ελληνικό απολάμβαναν ποσοστά άνω του 75%.

Κατέχοντας πάνω από το ¼ της αγοράς το 2018 (25,3%), ο στιγμιαίος υποχώρησε, σε ότι αφορά τον όγκο, στο 24,9% το 2019, ακόμη περισσότερο το 2020 (23,9%) ενώ φέτος μέχρι το Απρίλιο σύμφωνα με τις μετρήσεις της NielsenIQ το μερίδιο του στις συνολικές πωλήσεις καφέ μέσα από το οργανωμένο λιανεμπόριο έχουν πέσει στο 22,2%.

Καφές φίλτρου και espresso οι κερδισμένοι
Στον αντίποδα οι μεγάλοι κερδισμένοι της τελευταίας τριετίας είναι ο καφές φίλτρου και ο espresso.

Ο πρώτος είδε το μερίδιο του στην κατηγορία από 14,7% το 2018 να σπάει το φράγμα του 15% το 2019 (15,3%), να αυξάνει ακόμη περισσότερο πέρυσι στο 16,2% και πλέον να βάζει πλώρη για το 20% καθώς στο πρώτο τετράμηνο του 2021 έφθασε στο 19,1%.

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

.

Κοινοποίησε:

Σχετικές δημοσιεύσεις