ΟΑΕΔ: Αλλαγές στο επίδομα ανεργίας και την εξυπηρέτηση των πολιτών

Αλλαγές δρομολογεί το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας για το επίδομα ανεργίας, προκειμένου να καταστεί πιο αποτελεσματικό και πιο ευέλικτο.

«Στόχος μας είναι να δούμε πώς μπορεί το επίδομα ανεργίας να γίνει πιο αποτελεσματικό, με άλλα λόγια πώς μπορεί να στηρίζει καλύτερα τους ανέργους και να διευκολύνει την όποια επαγγελματική τους προοπτική», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας εφαρμογής ΟΑΕΔapp, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να έχουν, ακόμη και μέσω κινητού τηλεφώνου, περισσότερες από 40 ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Τα σενάρια για το επίδομα ανεργίας

Πληροφορίες αναφέρουν ο σχεδιασμός προβλέπει αυξημένο ποσό επιδόματος -ενδεχομένως πιο κοντά στον μισθό του ανέργου- το πρώτο χρονικό διάστημα μετά την απόλυση, το οποίο μπορεί να μειώνεται σταδιακά όσο περνούν οι μήνες.

Σκέψεις υπάρχουν όσο μεγαλώνει η χρονική απόσταση από την απόλυση, ανάλογα να μειώνεται και το ποσό της επιδότησης, χωρίς όμως να πέφτει κάτω από το σημερινό όριο των 400 ευρώ τον μήνα. Με έναν τέτοιο μηχανισμό, δηλαδή, το επίδομα συνολικά θα αυξανόταν.

Ταυτόχρονα, η επιδότηση αναμένεται να συνδεθεί πιο στενά με την κατάρτιση και την ενεργή αναζήτηση εργασίας, ως υποχρέωση του ανέργου.

Στόχος είναι το νέο σύστημα επιδότησης της ανεργίας να οδηγεί σε ταχύτερη επανένταξη των ανέργων στην αγορά εργασίας.

Ζητούμενο επίσης είναι για το νέο σύστημα η αύξηση των δικαιούχων, καθώς σήμερα το επίδομα ανεργίας λαμβάνει μια μικρή μόνο μειοψηφία κάτω του 20% των εγγεγραμμένων ανέργων στο μητρώο του ΟΑΕΔ.

Σήμερα το επίδομα ανεργίας χορηγείται μετά την απόλυση για 5 έως 12 μήνες, ανάλογα με τις ημέρες εργασίας που έχουν απασχοληθεί οι δικαιούχοι. Όσοι έχουν από 250 ημέρες εργασίας και πάνω το 14μηνο πριν από την απόλυση (αφαιρουμένων των 2 τελευταίων μηνών) λαμβάνουν 12 μήνες επιδότηση. Το ποσό της επιδότησης είναι σταθερό για όλους, στα 400 ευρώ, και εξαρτάται από τον κατώτατο μισθό.

Μεταρρύθμιση και στην κατάρτιση

Ο ΟΑΕΔ θα μπορεί να έχει πιο βασικό ρόλο στις πολιτικές της απασχόλησης και της κατάρτισης, ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, εξηγώντας μάλιστα πως αυτό θα αποτυπωθεί στο σχέδιο για την αξιοποίηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και στο σχεδιασμό για το νέο ΕΣΠΑ.

«Δεν βρίσκουμε ότι είναι σωστό να διατίθενται κονδύλια 1,5 δισ. ευρώ για πολιτικές που θα μπορούσαν να αφορούν τον ΟΑΕΔ -το σημερινό ΕΣΠΑ εννοώ- και από αυτά ο ΟΑΕΔ να διαχειρίζεται ο ίδιος ούτε 150 εκατομμύρια. Στόχος δεν είναι ο ΟΑΕΔ να υποκαταστήσει τα ΚΕΚ, αλλά να έχει ρόλο σημείου αναφοράς, ρόλο ρυθμιστή.

Στοχευμένα προγράμματα επιδοτούμενης απασχόλησης  θα συνδυάζουν την επιδότηση με την κατάρτιση σε ψηφιακές και άλλες δεξιότητες, σε πληττόμενους από την πανδημίας κλάδους, όπως είναι ο τουρισμός, η εστίαση και το λιανεμπόριο. Τα προγράμματα αυτά θα ενταχθούν στη χρηματοδοτική «ομπρέλα» του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ αναμένεται να νομοθετηθούν και να αρχίσουν να τρέχουν μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2021, με στόχο όμως να παραμείνουν ενεργά ως δίχτυ ασφαλείας για την επόμενη ημέρα της πανδημίας.

Δέσμη μέτρων για καλύτερη εξυπηρέτηση

Σύμφωνα με τον υπουργό, η ψηφιοποίηση του ΟΑΕΔ εντάσσεται σε μια συνολική δέσμη μέτρων που στόχο έχει την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πολίτη:

Ενιαίο call center με έναν αριθμό για όλα τα θέματα του υπουργείου. Δωρεάν κλήσεις από τους πολίτες και υποστήριξη των χειριστών με υπηρεσίες back office για εξειδικευμένα θέματα

Αναβάθμιση των ιστοσελίδων του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων ώστε να γίνουν κόμβοι ενημέρωσης και απάντησης ερωτημάτων

«Η αίτηση για την επιδότηση της ανεργίας και η εγγραφή για την έκδοση δελτίου ανεργίας πραγματοποιούνται εδώ και έναν χρόνο ηλεκτρονικά μειώνοντας μεσοσταθμικά κατά 65% τον συνολικό φόρτο επισκέψεων στα υποκαταστήματα του ΟΑΕΔ. Με απλά λόγια, κάθε χρόνο περίπου 300.000 πολίτες δεν είναι απαραίτητο να μεταβαίνουν στον ΟΑΕΔ καθώς μπορούν, μέσω της ιστοσελίδας του Οργανισμού oaed.gr ή μέσω των ψηφιακών υπηρεσιών του Gov.gr να εξυπηρετηθούν άμεσα, γρήγορα και εύκολα»

Αξιοποίηση των ΚΕΠ για την εξυπηρέτηση πολιτών σε απομακρυσμένες περιοχές ή χωρίς ψηφιακές δεξιότητες.

Με την νέα εφαρμογή ΟΑΕΔapp περισσότερες από 40 ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι πλέον στα χέρια του κάθε πολίτη, εύκολα, άμεσα και με ταχύτητα. Εντάσσεται δε σε μια συνολική στρατηγική του Οργανισμού που υλοποιείται τον τελευταίο χρόνο με στόχο τη σταδιακή ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του με αντίστοιχη μείωση των επισκέψεων στα φυσικά υποκαταστήματα.

Κοινοποίησε:

Σχετικές δημοσιεύσεις